Pagina's

woensdag 19 december 2012

 
Hallo beste mensen,
 
Laatst zag ik op You Tube een filmpje over fresco verf.
Mooi spul maar zucht..... Ik heb deze maand al weer veel te veel uitgegeven aan mijn hobby. Dat hebben jullie zeker nooit ;-D.
Dus had ik bedacht dat je het zelf ook kun maken met krijt en acrylverf.
 
Ik heb wit zuiver krijt gehaald bij een goeie reformwinkel. Dat heb ik gemengd met witte acrylverf van Van Dyck (Action) Ik heb ongeveer een anderhalve eetlepel krijt genomen en ongeveer 100 ml. verf. Flink doorroeren met een garde zodat alle klontjes verdwijnen en..... verven maar. Het lijkt i.d.d. op frescoverf. Mooi mat, een beetje ruw en het droogt supersnel. Een goeie kwast is nodig want het streept met een goedkope wel wat maar dat heeft ook wel weer wat. Maar ja, alleen wit is niet leuk dus.... de Colorwashes erbij gepakt. 1 spuitje op je craftsheet, beetje krijtverf erdoorheen gedaan en het werkt perfect!!!!!!!

Nu is natuurlijk het hek van de dam haha. Ik heb zoveel kleuren van colorwash, navullingen van stampinup, distress, stazon, brilliance en, en, en......Ik kan alle kleurtjes maken die ik wil. Jahoeoeoeoeoeoeoeoeoehoe. En het kost ook nog geen dr....l.

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Strakjes is in heel NL geen krijt meer te krijgen haha.
Zodra ik er een werkstuk mee gemaakt heb zal ik het showen maar eerst moeten die verhipte kerstkaarten de deur uit.

Toodles.


Geen opmerkingen: