Pagina's

vrijdag 17 januari 2014

Vliegerpapier

Is ook heel leuk om mee te werken.
Ik had al jaaaaren een plakboek liggen en liggen en liggen.
Nu toch maar eens wat mee gedaan. Heeeeeeel soms heb ik wel eens een helder moment.
Ik heb vliegerpapier gekrinkeld waarna ik het met diverse kleuren Colorwash heb bespoten.
Een laag parelmoermist erover en met de heattool gedroogd. Nog een keer wat gekrinkeld.
Met Elmer's Glue op het fotoboekgeplakt en met de Brayer plat gerold.
Er blijft nog genoeg structuur over.
In de kleine uitsparingen ook gewoon het papier geplakt. Ik had een craftsheet eronder. Daarna voorzichtig losgetrokken. Aan de achterkant van de pagina heb ik designpapier geplakt voor de stevigheid en de mooiigheid.
 
Op dik plastic sheet heb ik de vlinders (Crafty individuals) met zwarte Stazon gestempeld en uitgeknipt. Op een bewerkt stuk vliegerpapier geplakt met breed dubbelzijdig plakband en in de uitsparingen geplakt.
 
Met een stencil, paletmes en parelmoer reliëfpasta in de hoek wat gesmeerd.
De pasta neemt de kleur van de Colorwash een beetje over. MOOOOO!!!!.
Het geheel gedroogd met de Heattool. Het gaat wat bubbelen en krijgt zo nog meer structuur. Ik vind het leuk. Met Gilders Paste Patina hier en daar de gehele voorkant wat aangezet. Van het bewerkte vliegerpapier een fruttel gemaakt en met blauwe en gouden Inka Gold wat aangezet.
 
Op dik Vellum met Versamark een vlinder (Indigo Blu) gestempeld en daarna met WOW Bright White embossinpoeder bestrooid, verhit en uitgeknipt. Hmmm, wel errug wit.
Na wat heen en weer geknoei heb ik de vlinder ook met Inka Gold groen, blauw en paars bewerkt en met wat water uitgepoetst. Weer parelmoermist erover heen gespoten. De vlinder heb ik met b.h.v. een beetje lijm (lijmpistool) bevestigd.
 
De achterkant van het boek heb ik simpel gelaten. Zelfde techniek met het vliegerpapier maar nu in paars, parelmoermist en patina.
Ook de binnen achterkant met designpapier beplakt. Ik heb er nog vakjes in gemaakt. Nu kan je er foto's, tags of, om mijn part, suikerzakjes in bewaren.
Ik vind het goed zo. Er moet niet meer bij.
 
De binnenkant. Helaas krijg ik deze foto's op de ene of andere manier niet rechtop.
Nou ja, dan maar eventjes wat nekoefeningen mensen. Is ook niet verkeerd.
 

 
De beschrijving van de tag volgt.
That's All Folks.
Toodles, Janneke
 
 

Geen opmerkingen: