Pagina's

dinsdag 12 mei 2015

Schilderspalet

Ge-alterd.
 
Bij Søstrene Grene in Groningen vond ik voor een habbekrats een schilderspalet van hout.
Nu ben ik geen Monet dus heb ik hem maar opgepimpt. Dat ligt meer op mijn bruggetje, als je begrijpt wat ik bedoel, hihi.
 
Ik heb er een beetje moeite mee om wat weg te gooien. Ik, arme ziel, heb ook haast geen freubelspullen dus oons ben zunig heeee. Dus had ik stukken keukenpapier over waar ik restjes natte Brusho mee van mijn craftsheet had geveegd.
 
 
 
Zorgvuldig gedroogd. Het lag braafjes te wachten tot het van pas zou komen. Ik had geen flauw idee wat ik ermee zou doen. Maar bij het palet dacht YES!!!!! Nu gaat het gebeuren. Wereldschokkend.
 
 
 
Dus mijn grote fles, verdunde, Elmer's glue en een kwast erbij gepakt en plakken maar.
 
 
 
 
Na het plakken met een grote brayer er stevig overheen gerold. Zo zaten er wel krinkels in maar was het toch mooi plat. Weer een laag Elmer's erover heen gekwast en toen laten drogen. Helaas trok het door al de lijm het palet een beetje krom maar dat was na het drogen gelukkig weer weg getrokken
 
 
 
 
 
Aardig naar mijn zin maar nog niet helemaal.
 
 
 
 
Op wat goedkope, oude kwasten hier en daar wat verf geflatst.
 
 
 
Het palet hier en daar nog wat kleur gegeven met Liquitex Basics acryl verf.
De kleine canvasjes (ook van Søstrene Grene) met Brusho's bewerkt.
Het geheel geschikt en toen met het lijmpistool bevestigd.
 
 
Ik had nog een klein plekje aan de muur van de Dakkapel.
Het raakt al goed vol zo langzamerhand.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Op naar het volgende freubelwerkje.
 
That's All Folks.
Toodles, Janneke
 
 
 
 


2 opmerkingen:

Fenny zei

Schitterend gedaan Janneke, vooral die mooie kleuren. Trouwens ook die kleine stukjes canvas maakt het net even leuker.

Piuma zei

super !! wou dat ik zo'n paletjes vond in hout !!!
liefs
Piuma